Partner serwisu
Biznes i przemysł

Polskie projekty dla infrastruktury paliw alternatywnych ze wsparciem UE

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/Komisja Europejska

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Polskie projekty dla infrastruktury paliw alternatywnych ze wsparciem UE
fot. Toyota
Komisja Europejska wybrała 70 projektów, które mają pomóc dekarbonizacji transportu i wzmocnieniu konkurencyjności unijnego przemysłu poprzez instalację infrastruktury niezbędnej do ładowania i uzupełniania paliwa w różnych gałęziach transportu. Łącznie projekty otrzymają ponad 600 mln euro. Na liście znalazły się dwa polskie zadania.

Pieniądze pochodzić będą z instrumentu „Łącząc Europę”, a celem projektów ma być stymulacja zrównoważonych inwestycji w obszarach miejskich, w tym w portach i na lotniskach, a także na odcinkach dróg transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
Wspierane projekty są realizowane w całej Europie. Na przykład, 24 porty otrzymają fundusze na wdrożenie zasilania lądowego, ekologizację działalności portowej oraz inwestycje w infrastrukturę bunkrowania amoniaku. Dodatkowo również sieć ogólnodostępnych punktów ładowania wzdłuż TEN-T powiększy się o ponad 500 lokalizacji, dzięki wprowadzeniu nowej infrastruktury ładowania dla ciężarówek, w tym ładowarek megawatowych.

W ramach listy zaakceptowanych projektów znalazły się dwa z Polski. Pierwszy z nich dotyczy rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych na lotniskach w Polsce koordynowany przez Polskie Porty Lotnicze S.A. Zadanie otrzyma ok. 13,6 mln euro wsparcia. Projekt obejmie trzy lotniska: Chopina w Warszawie – 66 jednostek GPU w 5 lokalizacjach i 15 ładowarek pojazdów elektrycznych w 7 lokalizacjach; Port Lotniczy Katowice-Pyrzowice - 18 jednostek GPU i 24 punkty ładowania pojazdów elektrycznych oraz lotnisko we Wrocławiu – 4 jednostki GPU, węzeł energetyczny dla pojazdów elektrycznych i instalacja fotowoltaiczna o mocy 2MW zintegrowana z systemem zarządzania energią na lotnisku.

Drugie zadanie natomiast jest koordynowane przez PAK PCE Biopaliwa i Wodór i dotyczy budowy ogólnodostępnej stacji ładowania wodoru w Chemie dla pojazdów ciężarowych i lekkich. System dostarczania wodoru ma być przystosowany do dostarczania paliwa pod ciśnieniem 350 i 700 barów z minimalną wydajnością 1 tony dziennie. Na to zadanie przeznaczono blisko 3 mln euro.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij